donderdag 19 februari 2015

Muurdecoratie van toiletpapier rolletjes

Een tijdje geleden maakte ik rolletjes voor lint van toiletpapier rolletjes: 
(http://hetknussehoekje.blogspot.be/2015/01/rolletjes-voor-lint.html). Maar op Pinterest zag ik ook hoe je van toiletpapier rolletjes een mooie muurdecoratie kan maken. Een smeedijzeren look creëren met karton, dat wilde ik ook wel eens proberen. Ik vond mooie patronen, maar het leukste is toch nog om een eigen creatie te maken. Vol goede moed begon ik er aan…..

Eerst lange repen knippen uit de keukenpapier rollen. De lange repen in twee knippen. En dan aan één kant oprollen zodat ze krullen. (Ik gebruikte hiervoor een potlood)

Daarna reepjes knippen uit de toiletpapier rolletjes. Zo krijg je ronde of ovale vormen. 


De ronde en ovale vormen kan je zo gebruiken, maar je kan nog meer vormen maken door deze door te knippen (in de plooi van het rolletje). Daarna bijvoorbeeld één kant oprollen. Je kan ook aan beide kanten een stukje oprollen en zo hartjesvormen maken. 


En dan kon het puzzelwerk beginnen… zoeken welke combinaties mooi zijn,…. Ik ben begonnen met een ronde in het midden. Dan een hartje, daarop twee krullen die aan elkaar zijn gemaakt, daartegen een ovaal figuurtje en daartegen nog twee krulletjes. Dit viermaal maken voor de symmetrie.
Om verder te werken naar de hoeken toe moest ik eerst de kader hebben, zo zie je beter wat welke figuren het beste passen. Gelukkig kon ik voor het maken van de kaders beroep doen op mijn man, die maakte voor mij drie kaders van dunne latjes hout (1 van 34 op 34 cm, en 2 van 20 op 34 cm). Onder de kader heb ik een karton gelegd met rasterlijnen. Zo is het gemakkelijker om recht te blijven en de symmetrie goed te bekomen.

Als de kader is gevuld met al de vormen, begint het plakwerk. Want het geheel moet nu natuurlijk mooi tegen elkaar blijven. Alles wat elkaar raakt, lijm je vast.


En na héél, héél wat uurtjes was het ontwerp klaar…


Maar het werk was nog niet gedaan J. Na het snij-, plooi, puzzel- en plakwerk, kwam nog het spuitwerk J.

Ik gebruikte donkergrijze lakspray op waterbasis.


En dit is het resultaat…



Bedankt voor je bezoekje,
groetjes Vanessa

35 opmerkingen:

  1. Vol bewondereing en verbazing over wat je met die rolletjes gedaan hebt...... !
    Mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O_o...Oh my God! This is great and we think that is a very delicate work. Congratulations! You don’t stop surprising us every post.

    Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waauw! Dat is echt heeeeel mooi geworden zeg!
    Knap gedaan!
    Liefs Daniëlle

    ( thofhuisje.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow Vanessa, wat een werk! En wat een geweldig resultaat! Dat er tijd in gaat zitten, geloof ik. Bewonderenswaardig, ik zou er het geduld niet voor hebben. Maar mooi is het zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wouw deze dingen heb je heel mooi gemaakt. Het lijkt wel ijzer uit. Hoop werk aan gedaan. Rolletjes kun veel mee dingen maken. Knap!!
    Ik heb dit nooit gezien. Wat ben jij creatief.
    Fijne dag verder.
    Groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi gedaan, het resultaat van al je werk is heel gaaf.
    fijne avond nog.
    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai zeg je ziet helemaal niet wat het eerst was

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow!!! This is a piece of art!!! I am visiting your blog through the link party of Decorasylum and I am very happy because I think you do excellent job here!!!
    http://artdecorationcrafting.blogspot.gr/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gepuzzel zeg...ik vind het heel knap dat je dit mooie patroon
    ervan gemaakt hebt..helemaal leuk!
    Met welke lijm heb je dit vastgezet??? en blijft het ook goed in vorm als je het ophangt?

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf hoor! Ik zou daar geen geduld voor hebben vrees ik! Resultaat is erg leuk geworden.
    Liefs Cindy (van cosybycindynl.blogspot)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. * Niet * te * geloven *, Vanessa !
    Ben jij toch vindingrijk... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fabulous composition with so beautiful motifs and symmetry !!! Nice to find you from DecorAsylum link party!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I have also made a toilet paper roll project, but nothing like this! It's so beautifl! I found you from Decor Asylum party!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooooooooi! Het ziet er ook zo strak uit! Je zou niet zeggen dat dit karton is en dan nog wel "restjes" van toilet papier rolletjes! Lijkt me wel veel werk, zeker om het zo secuur te doen, maar het resultaat mag er zijn. En die kleur maakt het af, staat prachtig boven het dressoir! Als ik eens een dag (of week) veel tijd heb, probeer ik het zeker ook eens!

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ongelofelijk! Het lijkt wel oud hekwerk.
    Heel mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hello Vanessa!
    Wow! What a great job! And what a great result!You are so creative and talented!
    I like your Shabby Chic creations!So beautiful!Thank you for your visit!
    I will be glad to see you again!Have a lovely weekend!
    Dimi...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ongelooflijk dat dit gemaakt is van wc-rollekes, vanessa!!!

    heb ik je al gezegd dat jij toverhanden hebt? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik sta echt versteld, ik vindt het echt creatief en mooi. amai!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat kan alles toch 'simpel' zijn Maar ................ééerst moet je het weten en dan nog kunnen maken Heel erg knap Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amazing Vanessa! And the buffet cabinet below, gorgeous!
    Have a great weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hartelijk bedankt voor je reactie op mijn blog! Ik ben natuurlijk meteen even gaan kijken op jouw blog...en ik heb al hele leuke ideeen gezien. Ik ga je toevoegen. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. bijna niet te geloven Vanessa..

    heel mooi werk..

    alvast een prettig weekend gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hi Vanessa ... This is awesome!!! Really I thought it was iron made... WOW!!! Thank you for sharing it ♡ ... Kisses (from Decor Asylum Link party)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. maar allé, dat is ongelooflijk en verbazend mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Buitengewoon resultaat,

    hoe lang heb je daar wel niet aan gewerkt.
    Fantastisch gewerkt.

    lieve groeten,
    ria

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vanessa ,prachtig werk laat je hier zien...
    jij hebt engelen geduld,en uit eindelijk
    kun jij een mooi kunstwerk laten zien.....prachtig !!
    liefs groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Very nice work! It must took you forever! You are very talented!
    I really like your blog! Keep up the good work!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jij blijft me verbazen met je creativiteit. Ik zit altijd met mijn mond vol tanden te kijken naar die zogezegd eenvoudige dingen die jij onderhanden neemt en waar er dan een waar kunstwerk uit te voorschijn komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jeetje wat mooi geworden! En het is bijna gratis ook nog!
    Gaat het niet uitzakken Vanessa, of is het door de lak heel erg stevig geworden zodat het in model blijft?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Waaaaauw.....wat ben jij toch een KUNSTENARES.....
    TOP is je Kunstwerk geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jeetje Vanessa...... als je nou nog geen winkel begint dan snap ik het niet meer hoor. Wat weer een gave creatie en wat mooi gemaakt. Je moet er maar op komen om dit zo te maken zeg! Werkelijk fantastisch!!
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Πολύ καλη δουλεια είναι πραγματικα υπεροχο!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. My Gooood!!!!!!. Simply, fabulous. I love it.
    María
    Hecho a mano

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik kwam toevallig op je blog terecht omdat ik op zoek was naar stoffen pompoenen. Ik zit gelijk verder te kijken. Wat is dit mooi gedaan zeg.
    Een knap stukje werk. Geweldig zo aan de muur.
    (Jammer dat je niet meer blogt).

    BeantwoordenVerwijderen