dinsdag 3 juni 2014

Mini kussentjes, drukken op stof (1)

Drukken op stof kan op verschillende manieren, de gemakkelijkste is om de tekening er gewoon op strijken. Hiervoor gebruik je transferpapier (bijv. van bij AVA). Je drukt een prentje af op het transferpapier (in spiegelbeeld afdrukken). Knippen tot aan de rand, omgekeerd op de stof leggen en in cirkelvormige beweging strijken (hoe lang juist staat op de gebruiksaanwijzing bij het tranferspapier). Ik heb een tip toegepast die ik een tijdje geleden ergens las op een site (weet niet meer op welke), en daar stond vermeld dat als je een minder ‘glossy’ look wil, dat je terwijl je strijkt het prentje moet losmaken, dus steeds warm houden en niet eerst laten drogen vóór je het prentje er afhaalt. Dit gaf een mooi resultaat.
Ik heb al heel wat zakjes en andere dingen (tekst voor in kaders,enz..) op deze manier gemaakt. Deze zullen zeker nog wel eens verschijnen in één van mijn logjes. Vandaag een paar foto's van mijn mini kussentjes met vrouwenportretten. De prentjes vond ik op Pinterest.  
Na het strijken op de stof, de kussentjes naaien, kussenvulling er in, en afwerken met lintjes en een paar bloemetjes. 





 






Wil je graag meer zien van "drukken op stof", kijk dan ook even bij deze logjes:

Bedankt voor je bezoekje,
groetjes Vanessa

25 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat weer mooi gedaan. Prachtig en heel romantisch!
    Je hebt ze ook heel mooi afgewerkt.
    Eer van je werk!!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik als man zijnde met een strijkbout...... Maar weer knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze leuk zeg, het is ene heel mooie techniek en het
    resultaat is altijd zo leuk.
    Mooie plaatjes heb je ervoor gebruikt.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het lijkt eenvoudig, maar dat is het zeker niet..

    het resultaat is bijzonder mooi Vanessa..

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lap en ik maar denken dat 'k ne slimme was !! Fout met grote letter als 'k dit zie en lees Hoed af Super Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt professioneel, Vanessa, maar dan véél mooier afgewerkt ! Chapeau !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geweldig mooi Vanessa, je bent een toppertje,
    héél erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Ik vind het eindresultaat mooier dan het plaatje zelf (bij je voorbeeld)
    Wel een werk, maar het resultaat mag er zijn!
    Je zit vol goede ideeen Vanessa!
    Liefs Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kussens zijn erg mooi geworden, super romantisch! Met deze handige techniek kun je je eigen plaatjes gebruiken om stof te versieren, dat is echt ideaal! Krijg je dat transferpapier in een hobby- of fotowinkel? En dan gewoon in de printer afdrukken?
    Fijne avond groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop het transferpapier bij AVA. Dit papier idd gewoon in de printer en afdrukken. Denk er wel aan om het prentje in spiegelbeeld af te drukken. (dat ga ik in de tekst ook nog even bijzetten, dit was ik nog vergeten te vermelden).grtjs, Vanessa

      Verwijderen
  10. wat jij allemaal met je handen kunt Vanessa, fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohhh .. wat zijn ze weer uitzonderlijk mooi geworden, vanessa!

    zelf heb ik al enkele t-shirts bedrukt met transferpapier en al na 1 keer wassen komt het los bij mij?



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb mijn zakjes,... met de hand gewassen en dat gaf geen probleem. Ik heb zopas een paar grote kussenovertrekken gemaakt met tekst op, ik ben benieuwd hoe hun ritje in de wasmachine zal verlopen. Als de tekst wat gelijkmatig afgaat is het niet zo erg, maar als de tekst lost, dat is idd niet meer mooi. Ben benieuwd :-)
      grtjs, Vanessa

      Verwijderen
  12. dit is weer heel erg mooi, je bent handig in alles, en zeker in decoratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. marjolein vd fotokraam4 juni 2014 om 10:06

    Wat beeldschoon en zo apart
    Prachtige combi`s.....zucht zo mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. super mooi en dan kan je nog gedroogde geurbloempjes in steken ook
    zo kan jij zelf kadootjes maken, is toch fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi! Hopelijk blijft de tekening na het wassen. Het zou zonde zijn als dat mooie werk door een wasbeurt om zeep geholpen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterend! Vooral de dame in het paars ziet er echt mooi uit! Knap hoe je toch steeds op deze ideetjes komt en ze ook nog kan uitvoeren met zo'n mooi resultaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha Vanessa, het zijn stuk voor stuk kunstwerkjes!
    Prachtig!! de oude tijd komt tot leven.
    Groetjes Christiene

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ben jij toch een creatieveling. Ik vraag mij toch af waar jij telkens die ideeën vandaan haalt?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Vanessa,
    ik snap daar toch geen jota van wat je daar allemaal verteld
    maar ik vind ze superleuk! Je moet er maar opkomen en......
    je moet het maar kunnen maken. Ik heb het al eerder gezegd maar je bent een echte vakvrouw!
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hier is weer een hemel met nieuwigheden open gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen