donderdag 19 december 2013

Een witte kerst

Een witte kerst zal het dit jaar spijtig genoeg niet zijn. Maar binnen is het hier wel wit :-)

De grote boomkaarsen kwamen dit jaar terug de doos uit, ik heb ze enkele jaren niet meer gebruikt, maar nu kwamen ze weer goed van pas.

Deze engeltjes heb ik al heel lang, ze krijgen elk jaar een speciaal plekje.

Een vroeg kerstcadeautje... deze mooie kerstman kreeg ik verleden week cadeau van mijn ma

Kerstsfeer in de hal


En dan nu een paar knutselwerkjes :-)
De vleugeltjes maakte ik van karton. Hierop plakte ik pluimpjes (van AVA). Voor de afwerking twee soorten wit lint en een zilverkleurig knopje.

De kerstsok, met beige, witte en goudkleurige accenten
 

Dit is een koperen jardinière (oeps, vergeten een foto te nemen vóór het schilderen), die ik eerst twee laagjes geschilderd heb in de kleur 'leem', daarna lichtjes overgegaan met witte verf, om die brocante look te bekomen.

Ik vond een mooie tekst op internet die ik graag wilde gebruiken om op te hangen. Het stof is geplakt op een stuk karton, en deed er nog wat lintjes rond. Daarop kwam het papier met de tekst die ik had afgedrukt (heel licht afdrukken zodat de tekst bijna niet zichtbaar is). Dan met een lichtblauwe stift (deco painter van AVA) over de tekst gaan. Nog wat kerstaccessoires om af te werken.

Een kerstbordje aan de spiegel.
Klaar voor de feestdagen :-)

Bedankt voor je bezoekje
groetjes,
Vanessa

18 opmerkingen:

  1. als ik zie hoe goed dat jij gesierd hebt voor de feestdagen durf ik al zeker geen foto van bij mij te plaatsen, dit is echt wel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een fijne vrijdag en voor straks wens ik je een heel leuk weekend

      Verwijderen
    2. Ik geef je ook de beste wensen voor 2014.
      .★˛˚˛˛°★.˛*. ★Prettige.°¨¨¨.★.˛°˛.★˚˛*°*★* ˛.
      ˛°_██_*.★ *./ \ .˛ ★.˛ ★.˛.*Feestdagen*★
      ˛ (´• ̮•)*.。*/♫.♫\*˛.* ˛_Π_____.˛。 ★.˛ ★.˛˛* .
      .°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*./______/~\*. ˛*.。˛* ˛
      *(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬╬*˚ .
      *°• •°**************************** ˜*★*

      Verwijderen
  2. bij jullie wordt het zeker een witte kerst..

    sfeervolle kerstversiering en heel knap in beeld gebracht

    prettige dag Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en sfeervol allemaal. Ikzelf ben van een rode kerst.. heb bijna alleen maar rode spulletjes.. en de boom is sowieso elk jaar in het rood versierd.
    Jammer dat het dit jaar geen echte witte kerst wordt, maar voor op de weg is dat wel fijn.. kan iedereen met een gerust hart erop uit.
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al dat mooie wit is heel sfeervol, Vanessa. Op en top Kerstmis. Het wordt voor jullie vast en zeker een onvergetelijke witte Kerst.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Om het even welk weer het zal zijn, jullie kerst is wit, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Boetiekjes die hier snuisteren worden jaloers, Vanessa... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je op mijn blog kwam piepen….gezellige sfeer heb je…
    echt kerst….. heb me aangemeld om jouw te volgen…wil er niks van missen !
    fijne avond nog
    lieve groeten kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je even bij me aan kwam, gezellig heb je het hier, witte kerst,,,bij jou in ieder geval wel!
    Ik wil je gaan volgen maar heb geen google+..zie geen andere volgerslijst...

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh....ah.....wat mooi allemaal.
    En door het wit lijkt alles zo teer.
    Prachtige kerstserie weer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik kom niet uitgekeken bij jou, zo zacht, zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig Vanessa! Jij zit vol met leuke ideeen!
    Heel sfeervol is je huis!
    Groetjes en een fijn weekend!
    Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  12. goh, je hele huis baadt in een sfeer van licht, engeltjes, romantiek, ..

    ja, een witte kerst heb je al! :-))

    fijn weekend, vanessa!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful atmosphere in white!
    Thank you for visiting me, you are welcome!
    Have joyful Christmas days!
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij hebt de 'witte kerst' inderdaad gewoon in huis gehaald. Leuk hoor.
    maar och, of het nu wit is of niet, Kerstfeest zal het zijn, de viering van de geboorte van Jezus Christus.
    Wat leuk dat je een bezoekje gebracht hebt op mijn blog, dankje voor je vriendelijke woorden.
    Fijne dagen toegewenst,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi en heel sfeervol Vanessa :-)
    De verschillenden kleuren wit en zilver geven alles een hele mooie en
    warme uitstraling. Heerlijk om deze warmte de kerst te mogen beleven.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen