maandag 18 augustus 2014

meubeltjes make-over

Vandaag laat ik een paar meubeltjes zien die ik heb gerestyled.
Deze brocante plantenstaander vond ik bij de kringwinkel. Dit was juist wat ik zocht om een hoekje in de woonkamer wat knusser te maken. 



Het is eerst geschilderd met krijtverf (kleur "paloma").  



Daarna heb ik het tafeltje geschuurd en dan behandeld met Annie Sloan soft wax. Deze wax breng je aan met een borstel en daarna goed inwrijven met een katoenen doek. De donkere tint verdwijnt weer als de wax droog is. De wax droogt heel snel, dus best geen al te groot vlak in één keer met de borstel aanbrengen. Zo krijg je een mooie beschermlaag op je meubeltjes.  






Dit houten rekje lag al een tijdje te wachten om geschilderd te worden. Ik wilde de wax (die ik hierboven bij de plantenstaander gebruikt heb) ook een keer proberen op andere verf. Het rekje wilde ik in de kleur "fleur de sel" van het merk Perfection (muurverf mat van Brico) schilderen. Het rekje is langs de randen lichtjes doorgeschuurd.



  
En het poefje dat ik in april vond tijdens de garageverkoop in Wiekevorst heb ik vorige week pas afgewerkt. In het logje schreef ik dat de make-over binnenkort volgde, dit is dus veel later dan ik had verwacht, maar met de verhuis er tussen, zijn nog een paar dingen blijven staan. Het was al wel geschilderd, maar ik wilde er nog graag een tekst op (volgens methode "tekst op hout (2)") en een ander stofje.   



Bedankt voor je bezoekje,
groetjes Vanessa

21 opmerkingen:

  1. Je hebt prachtige make-overs gemaakt, Vanessa.
    Mooie lichte kleuren. En het bankje is echt een schatje geworden, niet meer herkenbaar.
    Veel plezier ermee!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Drie items die weer een nieuwe leven tegemoet gaan.... alle drie de items zijn wat mij betreft top gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. héél erg leuk Vanessa, alles wat jij aanraakt wordt mooier:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, en ook weer zo mooi gelukt, Vanessa! Creatieve ideeën en handen heb je :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je doet het weer, prachtige dingen toveren uit oude spullen. Jij kan echt door ode meubeltjes heen zien om de prachtig ervan te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vanessa, je bent een artiest ! Je weet me elke keer weer te bekoren... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het moet wel heel mooi zijn bij jou

    BeantwoordenVerwijderen
  8. van alles weet jij een kunstwerkje te maken, vanessa!
    heel mooi om dit allemaal te zien veranderen! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je bent ongelofelijk hoe jij alles zo mooi maakt, en zelfs de stoel heb je prachtig gestoffeerd

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Vannesa,ik hou van kleuren, maar hier bij jou ga ik voor het wit !!
    het ziet er prachtig uit veel werk maar het mag gezien worden
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wanneer komt je boek "toveren met Vanessa" uit ?? Ben zeker een koper !! Het lijkt allemaal zo simpel maar ...............................men moet het kunnen !! Groetjes Ps wat is Dominic zijn inbreng ??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je mooie reactie Willy.
      Deze meubeltjes heb ik zelf gerestyled. Enkel bij grotere werken helpt Dominic (zoals muren behangen en grote kasten schilderen), groetjes, Vanessa

      Verwijderen
  12. wat mooi weer Vanessa, dikke pluim op je hoed

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Great job you done!!!!! like it all

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het lijkt telkens of het geen werk is, maar je zult er toch zoet mee geweest zijn, vermoed ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Met kwast en verf ben jij een kunstenares, Vanessa. Schitterend hoe jij deze meubeltjes een tweede leven geeft.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. schitterende make-overs Vanessa

    van niets maak jij wel iets

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt weer helemala super mooi Vanessa.
    Je moet hier gewoon je beroep van maken en een eigen winkeltje beginnen.
    Wede dat je binnen no time een berg klanten hebt!!
    Prachtige zijn ook weer deze meubeltjes die je hebt gerestyled.
    Mijn complimenten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Elke keer ben ik weer overdonderd als ik hier kom kijken. Dingen waar ik geen weg zou mee weten en weggooien, tover jij om tot een prachtstuk!

    BeantwoordenVerwijderen