maandag 28 april 2014

Restyle

Vandaag laat ik een paar dingen zien die ik verleden week heb gerestyled. Het Louis XV bankje uit mijn vorig logje is nog niet afgewerkt, dus dat volgt later pas. Eerst een paar krukjes… 

Zowel het taupe als het witte krukje gebruik ik al een tijdje, maar ik was altijd al van plan om er tekst op te zetten. Voor beide heb ik dezelfde transfermethode gebruikt. (meer uitleg vind je hier:  (http://hetknussehoekje.blogspot.be/2014/02/tekst-op-hout-2.html)

 


Dit bruine kastje kreeg een hele opfrisbeurt. Ik maakte een kleurenpalet en mijn man Dominic heeft het met veel plezier voor mij geschilderd. De foto van het eindresultaat is gemaakt in de garage, dit zomerse kastje zal beslist een mooi plaatsje krijgen J.


In het weekend had ik even wat tijd om aan een kleine make-over te werken. Een klassieke houten klok kreeg een shabby chic tintje. De klok heeft al jaren niet meer aan de muur gehangen, moest dus beslissen…wegdoen of er iets anders van maken, natuurlijk koos ik voor de tweede optie J. Ik dacht dat hier niet zo veel werk aan zou zijn, maar die klok heeft me toch heel wat uurtjes gekost J. De tekening vond ik op Pinterest, voor de kleur koos is grijs en wit, en aan de zijkanten kwam een kleine tekening in wit en roze.



Bedankt voor je bezoekje,
groetjes Vanessa

21 opmerkingen:

  1. Venessa dat je van die oude spulletje zo,n mooi meubel stukjes kunt maken
    als je het in de vingers hebt is het bedenken waard.....voor je het weg doet.
    Restylen ja mooi!
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer hartstikke mooi gerestyled Vanessa! Vooral de krukjes en de klok, schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi weer Vanessa! Vooral het bovenste krukje heeft mijn hart gestolen ;-)
    Ik vind de kleur ook zo mooi!

    Liefs Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elke keer smelt ik hier weg....zucht....
    Ik wou dat ik daar zin in had om zoveel moois te creeën
    Geweldig zijn je krukje, kastje en klok geworden, allemaal toppertjes weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig mooi allemaal weer...
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige make-overs, Vanessa!
    Die klok is onherkenbaar veranderd!
    Mijn complimenten!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vanessa toch hoe doe je het toch maar .... telkens weer zo wondermooi , net zoals Marjolijn een zuchtje en wegsmelt gebeurt er bij hetzelfde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. *Zucht*, Vanessa, voor alweer zoveel moois... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Vanessa,
    Echt prachtig, zoals je die oude spulletjes opknapt en verandert! Vooral dat kastje is super mooi geworden, wat een verschil! Ook die krukjes zijn erg leuk en met de tekst kun je er echt wat persoonlijks/eigens van maken. Leuk ook voor cadeau te doen met een boodschap of de naam van iemand!
    Fijne avond groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Te zien aan de wijzers van de klok, was het toch een aardige dagtaak ....;-)
    Het resultaat mag er weer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 't ziet er allemaal even mooi uit, vanessa!!

    't lijken zelfs allemaal nieuwe, pas aangekochte spulletjes! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. in mijn ogen lijkt het zelf nieuw, en orgineel vindt ik het ook, deze dingen ehb je super bewerkt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn nauwelijks te herkennen, nadat jij al die spulletjes onder handen hebt genomen, Vanessa. Met een beetje hulp van je ventje weliswaar. Nu hoeven jullie alleen nog een goed plekje te vinden voor al die mooie meubeltjes.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. t is bijna niet te geloven hoe mooi jij iets kan maken

    BeantwoordenVerwijderen
  15. bijna niet te herkennen Vanessa..

    de krukjes en de klok spreken me in het bijzonder aan..

    een heerlijke hobby heb je


    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  16. *sprakeloos*...........bij u gaat er niets verloren, integendeel, alles komt er mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooi joh Vanessa, ik raak niet uitgekeken met wat jij allemaal kunt:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt fantastisch Vanessa.
    Die klok vind ik werkelijk helemaal super.
    Wat ben je ook een creatieveling.
    Echt hele dikke complimenten!!

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik werd op slag verliefd op je Paris krukje. Wat een mooi resultaat zeg. Het bruine kastje vind ik ook erg mooi geworden. Al doet het me als houtbewerker altijd wel een beetje pijn, als hout bedekt wordt met verf :D

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is erg mooi hoe jij dat allemaal in een nieuw jasje steekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het kastje heeft beslist mijn voorkeur,
    en als je er dan nog met twee aan hebt gewerkt,
    is het zeker een bijouke om te bewaren.

    lieve groeten,
    ria

    BeantwoordenVerwijderen