dinsdag 26 augustus 2014

Kaders

Ik wilde gisteren al een nieuw berichtje plaatsen, maar het was wat te druk hier. Ik ben op dit moment eigenlijk met teveel projectjes tegelijk bezig, en geen ervan is al volledig afgewerkt. Dus de volgende weken weet ik nog zeker wat doen :-). 

Vandaag laat ik wat kaders zien die ik heb gerestyled. De grote antieke kader vond ik tijdens een garageverkoop, de kleine kadertjes bij de kringwinkel en op de rommelmarkt in Beverlo. 






De grote kader hangt in de hal. Eerst heb ik deze geschilderd in de kleur "zink" (merk Perfection), daarna in "ivoor". Vervolgens doorgeschuurd voor een mooi effect.







De kleine kadertjes zijn geschilderd in verschillende tinten (blanc titanium, ivoor en katoen). De tekeningen vond ik op Pinterest.







Bedankt voor je bezoekje,
groetjes, Vanessa

26 opmerkingen:

  1. Ik heb onlangs nog van die kadertjes naar de stort gebracht .... en jij maakt er zoiets van .....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gezellige werkjes om te doen bij zo'n regenweer, en zeker als je dat zo goed kan als jij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig gerestyled Vaneessa

    met zo'n mooi hobby, ben je te benijden

    fijne dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. schitterend weer geworden Vanessa,
    jouw huisje ziet er vast uit als een toonzaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die verkopers moesten hun kadertjes 'nu' eens zien, Vanessa...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat weer mooi gedaan, Vanessa!
    Al die kaders zijn heel mooi geworden en de modeprenten passen er perfect bij!
    Als je houdt van die modeprenten zou je eens bij mooiepost.nl moeten kijken. Het is alleen maar een hint.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor de tip Gerry, zo heb ik weer een mooie site ontdekt.
      groetjes, Vanessa

      Verwijderen
  7. Van wat vele mensen weg gooien maak jij iets moois, Vanessa. Deze kadertjes kunnen alvast aan een nieuw leven beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo mooi zijn de kadertjes nog nooit geweest! :-))
    vooral die kleintjes vind ik wondermooi, vanessa!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. volgens mij heb jij nogal verf in huis, je blijft bezig met mooie spulletjes te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Vanessa
    Heel mooi gedaan, die lijstjes! Zo krijgen ze een antieke en toch moderne uitstraling, wat in bijna alle interieur mooi past! Ook de plaatjes passen er heel goed bij! Vooral die ene met de tekst er in is erg mooi!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou die kadertjes al weggedaan hebben naar het containerpark maar als ik nu zie wat jij hiermee uit je mouw tovert, dan doe ik dat zeker niet meer in de toekomst. Het is gewoon prachtig. Je bent een straffe madam!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vanessa, je brengt mensen op een idee, leuk zo met die kinderkopjes in de lijstjes
    ook mooi zo als groepje bij elkaar ... jou fantasie is goed ....en laat mensen even bedenken voor ze het weg doen.....
    Fijne dag
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi geworden en ze passen perfect bij de schilderijtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Och, ik hou van kadertjes en oude foto's, weer mooi gemaakt Vanessa!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Volgens mij is er iets mis met mijn ogen of erger nog !! Als 'k dit zie wil ik er niet aan denken wat ik al heb weggegooid !! Heel mooi gedaan Vanessa (Ps : 't zijn kleine stukken dus zonder hulp van .............................je weet wel ! Groetjes aan beiden

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je die kaders mooi een tweede leven gegeven Vanessa.
    het ziet er prachtig uit en o wat jammer dat ik zo snel iets weggooi...

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik blijf je `kunsten` bewonderen, zo mooi......geweldig ;-)

    @ En die lintjes hebben ook een webwinkel ( zie mijn foto)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die zinken kleur vind ik ook prachtig Vanessa, en die zou nie misstaan in mijn woning hihi...
    Prachtig zoals je deze weer omgetoverd heb zeg. Die kleine kadertjes zijn ook geweldig. ik heb er daar ook 2 van en ik zou er nooit opgekomen zijn om die te schilderen. Die van mij zijn van metaal en ik denk die van jou ook. Kan je die dan zo mooi krijgen?? Heb je ze gespoten of met een kwastje geschilderd? Hoe dan ook ik vind ze weer geweldig.
    Heel fijn wekend en groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Helma!
      Die kleine kadertjes zijn gewoon met een kwastje geschilderd. Als ik ze niet schuur om de onderste laag er wat door te zien, dan geef ik ze wel een laagje of drie, zo blijven ze mooi. De houten kader heb ik voorzien van een laagje wax.
      Ook voor jou een heel fijn weekend, groetjes Vanessa

      Verwijderen
  19. O wat ben je weer goed bezig Vanessa! Het is prachtig geworden!
    De plaatjes vind ik ook erg leuk!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoe speel je het allemaal klaar, Vanessa,
    zijn jouw dagen langer dan de mijne?
    Ja, Pinterest heeft mooie dingen,
    ik ga er ook graag op bezoek.
    Mooi, al die nieuwe schatten,
    ga je een winkeltje openen?

    groetjes,
    ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ria,
      Was het maar zo dat mijn dagen langer waren :-), ik kom dikwijls tijd te kort om alles gedaan te krijgen.
      Een brocante winkeltje is al lang een droom van me, wie weet ooit... Ik heb wel al een winkeltje op 2de hands waar ik meubeltjes en decoratie verkoop (linkje staat in rechterkolom).
      groetjes, Vanessa

      Verwijderen
  21. Que preciosidad de trabajos. Me alegro haberme encontrado con tu blog. Te invito a que te pases por el nuestro. Tres besos.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat tof zeg! En dat allemaal gekocht waar ik zelf woon! Tijd om de kringwinkel leeg te plunderen:)

    BeantwoordenVerwijderen