maandag 1 september 2014

bureau shabby chic

Ik ben al een tijdje op zoek naar een bureau in Louis XV stijl, maar als je echt naar iets zoekt kun je het meestal niet vinden :-). Daarom heb ik besloten om voorlopig een bureautafel te maken. Mijn pa zorgde hier met veel plezier voor. Mijn man zorgde voor de afwerking nl. het plamuren, schuren en latjes plaatsen.


En dan kon de afwerking beginnen... De tafel is aan de zijkanten behangen. 


Deze oude eiken rek wilde ik gebruiken om juist boven te tafel te hangen. De onderste legger moest worden verwijderd. Hiervoor heb ik gelukkig ook hulp gehad, fijn hoor om een paar goede klussers in de buurt te hebben die altijd wel een handje willen helpen.


Na het behangen is de tafel geschilderd in “fleur de sel”. De binnenkant is taupekleurig.  
De rek is wit geschilderd, doorgeschuurd en gewaxt. 
En met wat shabby chic accessoires werd dit plekje helemaal mijn stijl. 




Bedankt voor je bezoekje,
groetjes, Vanessa

23 opmerkingen:

  1. Heb jij een mooi plekje gecreëerd. En wat leuk hulp in huis. Ik zou de klus alleen moeten klaren. Fijn nu weten we waar je zit als je je nieuwe logjes maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Vanessa, jij weet toch overal iets van te maken.........................Het knusse hoekje!
    je eigen bureau een eigen hoekje,en één zo als niemand het heeft
    en ook zo met het kastje waar je fijn al je spulletjes in kwijt kunt.
    En wij kunnen zien waar al die fijnen berichtjes en reactie vandaan komen!
    Een groetje Christiene..................

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhhhhh........wwwwwwat mooooooooooooooooooooooi !
    Topknushoek geworden en hoe krijg je `het` bij elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een plaats om te ...................dromen ipv te werken !! Mooi Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. perfect kastje tafeltje plekje huisje :-)

    alles oké,

    geef je die andere knutselaar een dikke knuffel van me :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je doet de naam van je blog alle eer aan Vanessa

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met recht een knus hoekje, wat mooi heb je dat weer gemaakt! En heerlijk, zulke 'bij'klussers in de buurt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'k Zie je zitten, Vanessa, en genieten van je eigen 'kunst' !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldig idee is dit, op die manier maak je van twee meubelstukken een prachtig nieuw item in je kamer, ik vind het prachtig.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Vanessa,
    Leuk dat je mensen hebt die kunnen maken wat jij wilt.
    Het is een prachtige hoek geworden.
    De stoel vind ik trouwens ook heel mooi!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw dat is echt heel creatief!!
    Jij de ideeen en de mannen de uitvoering!
    Goed geregeld Vanessa! Prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik denk dat jij je bureau nooit meer wilt omruilen voor een louis XV, vanessa! :-))

    bijzonder knap gedaan alweer! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. als ik dit zie denk ik eigenlijk als curieuzeneuzemosterdpot....
    zo'n creatief bureau heeft toch niemand

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ja zeg, ik val in herhaling , je hebt echt wel creatieve handen die bijzonder mooie dingen kunnen maken , fantastisch zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is dus van niks iets maken, en weten we waar en hoe je blogstukjes het www opgaan.
    Noemen ze dit nu achter de schermen .. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als klussers en creatieve mensen samen de handen uit de mouwen steken, dan krijg je vanzelf een schitterend resultaat. Je hebt het mooiste bureau die men zich kan dromen, Vanessa.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. t is prachtig geworden, jullie zijn allemaal kunstenaars
    en jij doet graag stof af denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je dat weer PRACHTIG gedaan ,echt fantastisch ,nog geen aanbieding gekregen om een eigen tijdschrift te beginnen over landelijk interieur en wanneer is de open huis kijkdag :-) .
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig gewoon weer Vanessa!
    En heerlijk dat je van die helpende handen om je heen hebt.
    Ik moet alles altijd uit handen geven hihi.......
    Werkelijk een schitterend plekje en ik vind dat rekje
    erboven werkelijk super! Wat een verandering wan wat geweldig mooi.
    Weer een dik compliment.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. You are Good really!! Your work is very interesting. I like it. Good bye from Argentina

    BeantwoordenVerwijderen