maandag 12 mei 2014

Tekst op hout (3)

Tekst op hout zetten kan op verschillende manieren: o.a. via een sjabloon, doordruk methode of via transfer. Een tijdje geleden vond ik op een DIY-blog nog een andere methode die ik wel eens een keertje wilde uitproberen.

Je print een tekst uit op A4 etikettenpapier.
  


Je kiest een kleur voor de letters en schildert hiermee het houten bord. Ik koos voor een taupekleurige tint. Het hartje wilde ik in een andere kleur dus op die plaats schilderde ik het lichtblauw. Dan de letters uitsnijden en op het bord plakken.


Daarna met een kwast of roller over het gehele plankje gaan in de kleur die je wilt als achtergrond. Goed laten drogen… en dan mogen de stickers er af.
Je kan het zo laten of nog lichtjes over schuren voor een wat ruwer effect. Bij dit bord heb ik de randjes wat doorgeschuurd en heel lichtjes over het geheel, en het hartje kreeg nog een taupekleurig randje.





Nog twee andere plankjes die ik vorige maand al heb gemaakt.



Wil je graag nog meer lezen over andere technieken voor tekst op hout, kijk dan ook even bij deze logjes:
http://hetknussehoekje.blogspot.be/2014/02/tekst-op-hout-2.html


Bedankt voor je bezoekje,
groetjes Vanessa

23 opmerkingen:

  1. Wauw wat mooi!
    De kleuren spreken me ook erg aan! Heel leuk Vanessa!
    Groetjes Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Vanessa
    Dit is wel een heel handige methode, vooral omdat er niet veel mis kan gaan, je hoeft zelf niet netjes de letters te maken met een vaste hand. Je kunt gewoon schilderen en dan met de stickers er op nog een schilderen. Dat ga ik zeker ook eens proberen!
    Je bordjes zijn erg mooi geworden, mooie kleuren!
    Fijne dag nog groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig om te zien zeg, je kan zo een woning inrichten :-)
    binnenhuisarchitecte worden,
    of misschien ben je het al :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi ! Simpel en heel kunstig !! Wanneer komt de winkel er ?? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat leuk en mooi zijn je `borden` geworden.
    Deze methode lijkt wel wat voor mij om na te kunnen bootsen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi resultaat. Vanessa..

    het ziet er niet zo moeilijk uit, maar zo'n handige Harry ben ik nu ook wel niet..

    ik leer hier in ieder geval heel wat bij

    groeten





    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt allemaal simpel, Vanessa, en ik hoor je denken, dat is het eigenlijk ook... Je bent er écht goed in !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat heb je dit leuk gemaakt!
    Mooie borden om overal te kunnen neerzetten met leuke teksten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't lijkt allemaal heel simpel, maar ik geloof niet dat het dat ook is, eh?

    maar jij hebt de gave om de allermooiste kunstwerkjes te maken!!!

    prachtig!!! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. liefde, het is een veel gebruikt woord bij jou, maar het is er dan ook één om van te genieten met 2

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja Vanessa het wordt in herhaling vallen, het is steeds weer zo mooi, als je het uitlegt lijkt het zo simpel maar ik zou het niet kunnen hoor. Je hebt echt wel een heel bijzondere gave of talent

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ongelooflijk al die technieken die jij kent en toepast, je hebt weer prachtige creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heel leuke techniek Vanessa, eigenlijk heb je heel snel een mooi resultaat
    en je kunt de teksten helemaal zelf uitkiezen, supertip weer.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. je doet het steeds weer, iets mooi maken en het dan nog eenvoudig doen lijken

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo eenvoudig en toch heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jee wat mooi weer! Je moet maar op het idee komen ... ik ga het onthouden en wie-weet-ooit uitproberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi Vanessa elke keer weet je weer iets nieuws te brengen
    dat noem ik nou kunst en mag gezien worden!
    Een groetje en een fijne week.
    Christiene,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goh, wat een leuke plankjes en wat ene leuk idee!
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt ontzettend leuk weer Vanessa,
    en ik sta iedere keer weer versteld wat je allemaal maakt.
    Ik heb van dit soort creatieve ideeën totaal geen kaas gegeten en als ik dit
    dan weer lees denk ik: "jeetje, wat gaaf" Ik zou zoiets noot uit mezelf kunnen bedenken.
    Weer een heel dik compliment.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zou het bijna zelf gaan proberen......

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Vanessa,

    Erg mooi weer. Ik heb ergens gelezen dat transfers alleen met een laserjet printer lukt. met een inkjet lukt dat niet. Nu heeft niet iedereen een laserjat thuis, als alternatief kun je een etiketten vel gebruiken waar de stikkers al vanaf zijn. Daar druk je de tekst of afbeelding in spiegelbeeld op af met je inktjet printer en dan kun je het plaatje op het hout overnemen. Ik heb dat nog niet geprobeerd, maar aangezien mijn moeder binnenkort jarig is, wil ik een foto van ons op hout overbrengen. Ik laat het je weten als het lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip Theo, ik ga het zeker eens proberen, wil ook wel weten of dat lukt. Ben alvast benieuwd naar jouw creatie. grjts, Vanessa

      Verwijderen
  22. They turned out great Vanessa! Will keep the technique in mind and give it a try in the future!

    BeantwoordenVerwijderen